Specifické dávkování

Dobrý den,

Rád bych se zeptal na můj případ dávkování. Jelikož jsem IT technik a moje práce spočívá v sezení u PC většinou dně což mi nedává moc pohybu jak správně dávkovat MANU. Mým momentálním problémem je to že nejím téměř vůbec když nemám pohyb ani vyšší námahu tak by mě zajímalo jak si správně rozvrhnout kdy a po jaké době si dát nápoj.

Moje parametry:

  • aktivní doba 12:00 - 2:00
  • potřeba jídla za den 1 - 2
  • fyzická aktivita žádná - až minimální
  • občasná návštěva posilovny, či delší procházka

Děkuji za pomoc.
S pozdravem,
deSarrakas

Ahoj,

to, jak přesně Manu dávkovat ti takhle na dálku nikdo neřekne. Je k tomu totiž třeba znát další věci, který se na dálku předávají dost zle - obecně nejlepší a nejednoduší řešení je znát sám svoje tělo a vědět jak reaguje na příjem různého množství potravy.
Když budeš vycházet z následující logiky, nemůžeš udělat chybu, prakticky každý výživář s tebou bude začínat podobným způsobem. Neber to ale absolutně a jako dogma! Slouží to pouze jako odrazový můstek, každé tělo reaguje jinak a abys dosáhl čeho chceš (přibrat, udržet, shodit), musíš příjem doladit už podle sebe - i když třeba budeš přijímat víc/míň, než sis spočítal, že bys měl.

  1. zjisti si jaký máš bazální metabolismus, třeba zde, případně mrkni do záložky “co to je”
  2. zkus si tam zaškrtnout aktivitu Nepatrná/Velmi malá

teď cca víš, kolik bys měl denně přijmout. Kdybys chtěl hrotit makroživiny a počítat jídelák, klasicky se můžeš držet doporučení WHO - 25-35% denní energie tuk (zde), sedavá aktivita 1g bílkovin/kg (viz) váhy a zbytek dopočteš sachry - to už si poradíš. Ale pokud budeš konzumovat Manu, tak to řešit nemusíš, Kcal tím jsi schopen naplnit s velkou přesností. Na makra ti ale budou převažovat tuky, protože na nich je Mana postavená spíš.

A jinak samozřejmě když začneš dělat pro radost a pro sebe tak skvělou věc jako je fyzická aktivita, příjem a výdej ti půjdou nahoru :slight_smile:

Co se týče rozložení porcí tak doporučuji určitě nevynechávat snídani a celkově si příjem rozvrhnout rovnoměrně v průběhu dne. Ale jsou lidi, kterým vyhovuje jíst 1-2x denně a jsou schopni normálně fungovat, takže zkus a uvidíš :slight_smile:

Ať se daří, Adam

Dobrý den,

děkujeme za Vaše příspěvky :slight_smile: Co se týče rozvržení konzumace Many, tak doporučená denní dávka pro průměrného dospělého zdravého člověka je 5 porcí práškové Many nebo 5 Mana drinků (v obou případech 5 x 400 kcal). Jedná se ale o průměrné hodnoty, záleží to na Vašich dosavadních stravovacích návycích a potřebách, takže se může stát, že pro Vás toto dávkování nebude postačující, nebo Vám naopak bude stačit porcí méně. Pro stanovení optimálního kalorického příjmu můžete využít online kalorických tabulek (kalkulaček), kam zadáte pohlaví, váhu, výšku, typ zaměstnání (sedavé, aktivní), pravidelné sportovní aktivity, případně další detaily. Podle toho si pak můžete namíchat přesně takové porce, které pro Vás budou optimální. Zde najdete návod na přípravu různě velkých porcí Many https://blog.mojemana.cz/faq/davkovani-many-doporucena-denni-davka.

S pozdravem,
Kristýna, Mana :slight_smile:

Díky za info vyzkouším