Specifické dávkování

Dobrý den,

Rád bych se zeptal na můj případ dávkování. Jelikož jsem IT technik a moje práce spočívá v sezení u PC většinou dně což mi nedává moc pohybu jak správně dávkovat MANU. Mým momentálním problémem je to že nejím téměř vůbec když nemám pohyb ani vyšší námahu tak by mě zajímalo jak si správně rozvrhnout kdy a po jaké době si dát nápoj.

Moje parametry:

• aktivní doba 12:00 - 2:00
  • potřeba jídla za den 1 - 2
  • fyzická aktivita žádná - až minimální
  • občasná návštěva posilovny, či delší procházka

Děkuji za pomoc.
S pozdravem,
deSarrakas

Ahoj,

to, jak přesně Manu dávkovat ti takhle na dálku nikdo neřekne. Je k tomu totiž třeba znát další věci, který se na dálku předávají dost zle - obecně nejlepší a nejednoduší řešení je znát sám svoje tělo a vědět jak reaguje na příjem různého množství potravy.
Když budeš vycházet z následující logiky, nemůžeš udělat chybu, prakticky každý výživář s tebou bude začínat podobným způsobem. Neber to ale absolutně a jako dogma! Slouží to pouze jako odrazový můstek, každé tělo reaguje jinak a abys dosáhl čeho chceš (přibrat, udržet, shodit), musíš příjem doladit už podle sebe - i když třeba budeš přijímat víc/míň, než sis spočítal, že bys měl.

1. zjisti si jaký máš bazální metabolismus, třeba zde, případně mrkni do záložky “co to je”
  2. zkus si tam zaškrtnout aktivitu Nepatrná/Velmi malá

teď cca víš, kolik bys měl denně přijmout. Kdybys chtěl hrotit makroživiny a počítat jídelák, klasicky se můžeš držet doporučení WHO - 25-35% denní energie tuk (zde), sedavá aktivita 1g bílkovin/kg (viz) váhy a zbytek dopočteš sachry - to už si poradíš. Ale pokud budeš konzumovat Manu, tak to řešit nemusíš, Kcal tím jsi schopen naplnit s velkou přesností. Na makra ti ale budou převažovat tuky, protože na nich je Mana postavená spíš.

A jinak samozřejmě když začneš dělat pro radost a pro sebe tak skvělou věc jako je fyzická aktivita, příjem a výdej ti půjdou nahoru :slight_smile: