Množství vody (s práškem a bez)

Dobrý den,

předem se omlouvám, pokud jsem tuto informaci přehlédl, ale není nám se ženou 100% jasné, jak je to s dávkováním vody a každý to děláme jinak.

To doporučené množství vody (např. 300ml) se počítá i s práškem, nebo bez? Tedy - když nasypu do mana lahve 2 odměrky prášku, tak už samotným práškem zaplním několik mililitrů a následně doleju vodu tak, aby ryska byla na 300, ale ve skutečnosti jsem nedolil 300ml, jelikož určitou část z toho už zabírá ten prášek.

Takže mám se řídit ryskou a dolévat tak, aby voda i s práškem tvořila dohromady 300ml (což znamená, že čisté vody bude ale méně, než 300ml) a nebo si musím někde v jiné odměrce odměřit přesně 300ml a přelít to do mana lahve, kde už je prášek (tzn že výsledný hladina bude výše, než na 300ml)?

Nejsem výživový odborník a nevím, jak moc na přesném množství vody záleží, takže je možné, že řeším zbytečnost (a třeba na těch mililitrech tolik nezáleží). Když si ale pak člověk dělá větší porci, tak už ten prášek zabýrá opravdu hodně místa v láhvi a ubírá hodně té vodě, tak nevím.

V případě že jde o druhou možnost (tj. musí se dolévat přesně 300 ml), tak bych doporučoval to někde upřesnit případně udělat na mana lahvi novou rysku, která nebude měřit pouze 300ml, ale bude započítávat i ten prášek (Například ryska na “normální porce” a pak ryska na “dvojitá porce” apod). Já si tu rysku vládnu na lahvi samozřejmě udělat sám, ale jde o to, že není úplně jasné, jak to teda je (alespoň neznalcům jako jsem já a moje žena).

Každopádně chuť (což je asi tak jediná věc, kterou umím posoudit) je fakt boží.

Díky :slight_smile:

Dobry den,